top of page

FAQ / OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

  • Reservation & Depositum
    Jeres reservation af mig som fotograf er gyldig, når I har betalt depositum. Dette svarer til 20% af den samlede pris. Hvis det skulle ske at I aflyser brylluppet, får I depositummet tilbage, hvis jeg kan nå at blive booket til et andet bryllup på samme dag. Hvis I flytter brylluppet til en anden dag hvor jeg ikke er ledig, da bortfalder depositum. Hvis jeg aflyser (det er aldrig sket før), får I naturligvis hele depositummet tilbage.
  • Forretningbetingelser
    I får tilsendt mine forretningsbetingelser over mail, som I bedes godkende via et skriftligt svar over mail.
  • Betaling
    Udover depositum betaler I først, når I har modtaget billederne fra bryllupsdagen.
  • Levering & råfiler
    Få dage efter brylluppet får i tilsendt alle billeder fra dagen - i standard opløsning og ganske uredigeret. Der er mange der syntes at det er rart at have alle billederne, og derved kan i også have indflydelse på hvilke billeder i ønsker skal redigeres. Alt for ofte sorterer fotografer fantastiske billeder fra, da de ikke altid ved hvad og hvem der betyder noget særligt for jer. Senest to uger efter at vi har bestemt os for hvilke billeder der skal redigeres, får I de redigeret billeder i fuld opløsning. Dette foregår via et flot online galleri, som I også nemt kan dele med venner og familie, f.eks. på et takkekort. Dette online galleri slettes automatisk efter 12 måneder. Hvis I ønsker at nogle af billederne skal redigeres anderledes er det intet problem. Jeg deler ikke de rå filer direkte fra kameraet (f.eks. .arw eller .dng filer)
  • Samtale inden brylluppet
    Jeg plejer gerne at afholde et virtuelt møde én måned inden vielsen, hvor vi både kan hilse på hinanden, gå igennem alt det praktiske og snakke om jeres ønsker til portrætbillederne.
  • Portrætfotografering
    Lokationerne til portrætterne findes i samarbejde med mig som fotograf. I må meget gerne beskrive hvilke slags lokationer I ønsker, og finder bryllupet sted udenfor Aarhus må I meget gerne komme med forslag og billeder af stederne. Jeg plejer at bruge formiddagen inden vielsen på at tjekke lokationer ud, og udvælger 2-3 lokation på baggrund af jeres ønsker. I må meget gerne have en veninde/søster med, som kan hjælpe med kjolen og evt. have en lille sminketaske med, samt en anden person som kan hjælpe mig med at holde en taske eller to. Der skal helst ikke være mere end 5 person i alt til portrætterne, da det ellers nemt bliver forstyrrende. De to 'hjælpere' er velkomne til at køre med i min bil.
  • Portrætfotografering i tilfælde af regn
    Det er altid rart at have en Plan B i tilfælde af regn. Her er overdækket og indendøre lokationer naturligvis at foretrække. De fleste folkekirker er stor og lyse, så de er ofte et godt sted at starte. I Aarhus kan Rådhussalen og Væksthusene anbefales. Begge skal man have snakket med på forhånd, og Væksthusene tager omkring kr. 3000 for tilladelse til fotografering. Jeg kan godt køre dialogen med dem for jer, men min erfaring er at folk er nemmere at snakke med, når det er selve gommen/bruden der ringer og har brug for lidt hjælp.
  • Forplejning & placering i festlokalet
    Hvis jeg er med jer hele dagen, ville jeg sætte stor pris på ikke at skulle slæbe rundt på en lunken madpakke. Min erfaring er at køkkenerne gerne smider nogle rester på en tallerken til fotografen, og jeg spiser gerne i et baglokale. Under selve festen sidder jeg helst i et hjørne eller langs en væg. Jeg behøver ikke et bord, men klager ikke hvis der er et lille afsides bord jeg kan benytte.
  • Photobooth
    Jeg tilbyder at tage en photobooth med til jeres fest uden beregning. Denne plejer jeg at stille op under forretten. Her kan gæster på egen hånd tage skøre og sjove billeder, som de kan se med det samme. Billederne bliver taget med et spejlrefleks kamera og med professionel belysning, som sikre en rigtig høj kvalitet af billeder. Langt højere kvalitet fra f.eks. en MySelfie. Jeg har kun selve photoboothen med, så hvis I ønsker udklædning, pynt eller en særlig baggrund bedes I selv sørge for dette. Photoboothen skal gerne bruge en baggrund der er 3 meter bred, og kameraet skal kunne stå cirka 3-4 meter fra baggrunden. Billederne fra photoboothen tæller ikke med i de samlede antal redigerede billeder i får leveret. Se nogle af billederne fra photoboothen her: www.christofferfryd.dk/photobooth
  • Kørsel
    Jeg bor i Aarhus C, og tager 3 kr. pr. km. i kørsel. Skal jeg over broer kommer broafgiften oveni prisen.
  • Brug af jeres billeder online
    Hvis I overvejer at booke mig til jeres bryllup, skyldtes det højst sansynligt at I har set og kunne lide nogle af de billeder jeg har taget til andres bryllupper, og som jeg har delt på min hjemmeside og på sociale medier. Det vil jeg naturligvis gerne kunne fortsætte med. I må hellere end gerne dele mine billeder på jeres sociale medier, og hvis I tagger mig bliver jeg ekstra taknemmelig :) I bedes kun dele færdig-redigeret billeder.
  • Udland
    Jeg laver gerne et særligt tilbud til jer, hvis I ønsker have mig med til udlandet.
  • Videoproduktion
    Jeg tilbyder ikke produktion af bryllupsvideoer, når jeg er afsted som fotograf, da der i så fald ville være alt for mange øjeblikke, som jeg kun ville få på enten foto eller video. Jeg anbefaler i stedet, at I hyrer en filmfotograf (jeg kender flere jeg kan anbefale).
bottom of page